Dag 8 (Geysir & Gullfoss)

17 april 2013 - Reykholt, IJsland

In tegenstelling tot de eerste 6 dagen van onze trip was het vandaag beduidend minder weer. Vanmorgen werden we wakker met 10cm sneeuw en de lucht was helemaal grijs. Voor de Gullfoss waterval niet zo'n punt, maar van de Geysir (Strokkur) zie je onder deze omstandigheden bijzonder weinig, doordat je nauwelijks verschil ziet tussen de stoom en de grijze lucht er achter. We zijn na een half uurtje dan ook maar iets anders gaan doen

We zijn naar Brúarhlöð geweest, maar dat was ook erg lastig te fotograferen door de sterke contrasten tussen de rotsen en de lucht. Daarna nog even langs de Faxi waterval en daar begon het zelfs stevig te regenen.

Onderweg nog wat IJslanders (paarden) gefotografeerd en uiteindelijk maar lekker op tijd terug naar het hotel. Morgen lijkt het weer zich te verbeteren, dat zou voor de laatste dag op IJsland wel zo prettig zijn. Hopelijk kunnen we de Geysir dan wat beter fotograferen. Op de terugweg naar Keflavik gaan we nog langs Thingvellir en misschien ook nog langs het geothermisch gebied Gunnuhver.

De tafels worden momenteel gedekt, dus zo weer aan een lekkere hap.