Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Over mij

Mijn naam is Arnold van Wijk, Geboren op 18 juni 1966 te ‘s Gravenhage. Van beroep ben ik ICT-er en mijn belangrijkste bezigheden zijn fotografie, reizen en muziek.

Fotografie is zo’n beetje begonnen toen ik veertien jaar was. Ik erfde de Yashica Minister III van mijn vader, die ook veel fotografeerde, schilderde en muziek maakte.

Vanaf het begin heeft natuur- en landschapsfotografie mij het meest getrokken. Regelmatig trek ik er op uit of boek ik een fotoreis om me twee weken alleen maar met fotografie bezig te houden. Zo ben ik de afgelopen jaren regelmatig in Italië geweest en in 2009 heb ik samen met mijn broer Schotland bezocht.

Mijn eerste kennismaking met IJsland in 1988 had een diepe indruk achtergelaten. Eigenlijk was ik op slag verliefd op dit land. De rust, ruimte en sfeer is uniek. Voor fotografen een walhalla, want vanwege de noordelijke ligging heb je altijd prachtig licht, de zon die in de zomer niet onder gaat en het telkens afwisselende landschap en weertype maken dit land zo ontzettende boeiend.

Als je er eenmaal bent geweest, raak je besmet met het IJsland-virus. Dat is wat ik ook van veel andere IJslandgangers hoor. Dat heeft er dus ook voor gezorgd dat ik in 2009, 2010, de winter van 2011 en zomer 2012 wederom naar IJsland ben afgereisd. Ik heb al veel mogen zien van dit land, maar ik ben nog lang niet overal geweest en sommige gebieden zijn zo bijzonder, dat ik er jaarlijks weer een bezoekje aan breng. Op IJsland raak je nooit uitgekeken.

Over mijn reis

Deze reis was oorspronkelijk een fotografiereis voor een groep van maximaal 7 deelnemers en twee begeleiders (ervaren fotografen), maar vanwege het beperkt aantal deelnemers is de reis als zodanig afgelast. Omdat de enige deelnemer (Frank) die zich had aangemeld toch wel heel graag wilde gaan heb ik besloten de reis aan te bieden als een prive workshop en zal ik Frank de mooiste plekjes in het zuiden van IJsland laten zien en de kneepjes van het fotograferen van landschappen bij gaan brengen.

De reis zal op 10 april van start gaan en vanaf dat moment zal ik hier proberen regelmatig wat te posten.

Bezochte landen

Ik heb 13 landen (6%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, IJsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zwitserland.