Dag 2 (van Keflavik naar Vik)

11 april 2013 - Vík í Mýrdal, IJsland

Vroeg opgestaan en goed ontbeten. Om 7:45 zaten we in de auto in de richting van Vik. Eerst nog even langs Blue Lagoon voor wat plaatjes, daarna nog even een bakkie koffie doen in Grindavik. Ik ken daar een leuk havencafe waar ze overheerlijke schuimgebak hebben. De eigenaar kwam meteen met een stapel prachtige fotoboeken aanzetten en van het huis kregen we nog verse pancakes met jam en slagroom, heerlijk. Vervolgens werden we uitgenodigd om op de bovenverdieping van het cafe te komen kijken naar het maken van de visnetten. Een net van 15km wordt daar met de hand aan elkaar gezet.

We vervolgen onze weg naar Krysuvik, een geothermisch gebied. Onderweg stoppen we nog regelmatig voor wat mooie kiekjes. Vlak voor Eyrarbakki ligt een meer dat gedeeltelijk bevroren was. Door de harde wind was het ijs wat gaan kruien waardoor we een bijna arctische omgeving aantgroffen, erg fraai.

Volgende "halte" is de Seljalandsfoss waterval, deze lag er weer mooi bij met prachtige ijsformaties en het licht dat er fraai op viel. Inmiddels was de zon al bijna weg en konden we nog net de Skogafoss waterval vanaf de weg fotograferen. De wind was gaan liggen, waardoor het meertje voor de waterval helemaal glad gestreken was, met een mooie spiegeling van de Skogafoss tot gevolg.

Inmiddels was het al 20:00 uur en moesten nog inchecken bij Gasthouse Vellir. Snel de koffers eruit gegooid, want we hadden nog niet gegeten en in IJsland zijn veel restaurants na 21:00 gesloten, zeker in de winterperiode. We hebben ons tegoed gedaan aan een heerlijk maaltijd in restaurant Puffin in Vik.

Rond 23:00 uur waren we weer terug op de kamer en heb ik snel nog wat foto's geselecteerd voor het blog, daarna lekker slapen.

1. Rien:
    13 april 2013
    Ziet er goed uit, mooie platen.
    Heb je nog de groeten gedaan aan de dame in Grindavik.
    Toevallig gisterenavond wat foto's uit 2011 bekeken uit deze buurt.
    Veel plezier verder.
  2. Henk:
    13 april 2013
    Geweldig!
    De groeten aan Frank en veel plezier, en mooie platen, verder!!